معرفی مدرسـه
دبیرستان طلوع در سال تحصیلی 67-1366 با یک کلاس (اول دبیرستان)، در منطقه 3 آموزشوپرورش در محل کنونی و البته با ساختمان قدیمی، فعالیت خود را آغاز کرد. دبیرستان دارای زیر بنای اختصاصی 5720 مترمربع در زمینی به مساحت حدود 2000 مترمربع میباشد که در حال حاضر دانشآموزان در 9 کلاس و 3 پایه در سه رشته علوم انسانی، تجربی و ریاضـی مشغول تحصیل هستند.
فضاهای آموزشی
این واحد آموزشی شامل 9 کلاس درس است که همه کلاسها مجهز به ویدیو پروژکتور هستند و علاوه بر آن دارای واحد سمعی و بصری، آزمایشگاههای مجهز زیستشناسی، شیمی و فیزیک، سایت کامپیوتر با اتصال به اینترنت پرسرعت، استخر بسیار زیبا و مجهز، کتابخانهی غنی با مجموعهای از کتب ارزشمند در موضوعات مختلف، سالن چندمنظوره (جهت ناهارخوری، سالن برگزاری امتحانات و همچنین سالن اجتماعات)، نمازخانه و سـالن مخصوص مطالعه دانشآموزان سال دوازدهم میباشد. فضـای سبز و زیبـای پاسیوی مدخل ورودی ساختمان دبیرسـتان با منظرهای چشمنواز از مراجعین استقبال شـایانی به عمل میآورد.
کادر آموزشی
در گزینش دبیران دبیرستان تلاش شده است که افراد از میان نیروهای متخصص و متعهد به مبانی دینی و اخلاقی انتخاب شوند و دبیران هر موضوع درسی در جلسات گروهی به همفکری و استفاده از تجارب یکدیگر میپردازند.
امیدواریم با بهرهگیری از همکارانی مجرب، باایمان و علاقهمند به امر خطیر تربیت نوجوانان این مرزوبوم و با ایجاد فضایی پویا و امن و آرام بتوانیم شرایط بروز و ظهور استعدادهای پنهان و پیدای دخترانمان را فراهم کنیم تا بتوانند افرادی تأثیرگذار و فعال در جامعه خود باشند.
معلمان راهنما
یکی از اهرمهای مؤثر برای جهت بخشیدن به انگیزه و اهداف دانشآموزان، بهکارگیری مشاورین امین و دلسوز است که ضمن آنکه موردپذیرش و اعتماد دانشآموزان و اولیاء آنان قرار میگیرند، بتوانند آنان را در مسیر تحقق اهدافشان هدایت نمایند.
معلمین راهنما در هر پایه مسؤولیت رسیدگی دقیق و اشراف کامل بر وضعیت آموزشی و پرورشی دانشآموزان را بر عهدهدارند. ضمن آنکه در کلاسهای مشاوره، برنامهریزی آموزشی برای هر فرد و آموزش مهارتهای لازم همچون مهارت مطالعه و یادگیری، ایجاد و تقویت تمرکز، مهارت مدیریت زمان، مهارت خود مدیریتی و ... را برای کل دانشآموزان انجام میدهند و با ارتباط مستمر و پیوستهای که با دبیران و والدین دانشآموزان دارند با همفکری همدیگر، راه گشای مشکلات مختلف دانشآموزان هستند و با قراردادن دانش و نوآوریهای خود در بوته آزمون و عمل، در کنار همکاران مجرب مدرسه بهعنوان حلقههای رابط میان دانشآموزان و همکاران، ایفای نقش مینمایند. بدین ترتیب با اشراف همکاران این واحد بر فعالیتها و روحیات دانشآموزان تحت پوشش خود، امیدواریم فضایی پویاتر و همچنین صمیمانهتر برای دانشآموزان فراهم گردد.
نحوه پذیرش دانشآموز
پذیرش دانشآموزان از طریق برگزاری آزمون ورودی در اردیبهشتماه و پسازآن مصاحبه با والدین و دانشآموز انجام میشود.